kontakt@brittogko.dk  2751 6008

Britt&KO - marketingplan og aktivitetsplan. Få styr på din markedsføring.

En marketingplan kan tage mange former, men i bund og grund handler det om at få udviklet nogle strategiske men også praktiske værktøjer. Værktøjer, du kan bruge i det daglige, og som hjælper dig med kontinuerligt at arbejde konstruktivt og proaktivt med din markedsføring.

 

Bag din marketingplan ligger hele din identitet og kommunikationsplatform. Det betyder, at inden du kaster dig ud af at tilrettelægge et årshjul eller en medie/aktivitetsplan, skal din base være på plads.

Din base indeholder blandt andet overvejelser og beslutninger omkring:

  • Forståelse af markedet, dine konkurrenter og din egen position
  • Viden omkring markedets udvikling og stadie
  • Segmentering af dine forskellige målgrupper
  • Valg af strategi omkring dine produkter
  • Opsætning af mål for din vækst, salg og markedsføring

 

Tips til planlægning af din markedsføring

Vær præcis omkring, hvordan du vil gennemføre din markedsføringsaktiviteter. Du kan her overveje:

Dit produkt. Skal du tilpasse/ændre noget ved dine parametre i forhold til et bedre salg eller salg i forhold til sæson på året?

Din pris. Matcher du markedet eller de mål, du har sat dig. Har du brug for ændring i prisen for at sælge mere?

Distribution og salgkanaler. Er dine varer tilgængelige der, hvor dine kunder gerne vil købe dem?

Markedsføring. Hvilke marketingaktiviteter har du brug for f.eks. de sociale medier, mersalg fra dit website, messeaktiviteter, PR eller nyhedsbreve?

Ressourcer. Matcher din kapacitet dine mål, eller har du brug for hjælp?

Kommunikationsplatform. Understøtter din stil, din tone, dine farver og dine budskaber dit produkt, din identitet og de målgrupper, du har valgt?

 

Én ting er, hvad du ønsker at udrette. En anden ting er, om du rammer plet i forhold til markedet og dine kunder. En stor forståelse for dine kunders rejse gennem din forretning spiller en afgørende rolle for din marketingplan.


Aktivitets/medieplanen

Det værste, vi kan gøre med vores markedsføring, er brandslukning. At lade en aktivitetsplan eller defineret medieplan være en naturlig del af din marketingplan er altid anbefalelsesværdigt, da det giver dig det store overblik og et godt flow. Når vi arbejder med branding parallelt med salg, kræver det lige præcis dette flow. Enhver marketingplan og aktivitetsplan indeholder ud over realistiske målsætninger og budget og ansvarsfordeling/ressourcer.

Et tidsskema eller fastlagte opgaver i din kalender/CRM system bliver din bedste ven. Din marketingplan skal ikke blot fortælle om de ting, du gerne vil opnå. Den bliver til en handlingsplan, når den også viser dig, hvad og hvornår du skal gøre de enkelte aktiviteter.

Skabelon handlingsplan Britt&KO - tips til din markedføringsplan

 


Din marketingplan er dit kompas. Det handler derfor ikke om at udvikle en plan til at få dig i gang, men om et ongoing værktøj, der kun bliver bedre og bedre gennem tiden via evaluering og kontinuerlighed.

OM BRITT&KO CASES

 

Skal vi tage en kop kaffe?

Ingen er ens. Find din stemme i markedet og skab din succes.

Det hele starter med den gode kop kaffe, og her får du altid første møde gratis.
Lad os tage en snak om f.eks. dine kunders rejse gennem din forretning eller mulighederne til din medieplan.

BOOK ET MØDE

 

TIL TOPPEN