Der er mange overvejelser, du skal igennem, når du skal arbejde med både ny hjemmeside og tænke i SEO. Den gode hjemmeside øger dels din synlighed men den skal også konvertere. Det betyder, at du bør tage udgangspunkt i dine kunder, deres behov og deres færden på internettet. Dels skal du findes, dels skal din hjemmeside konvertere.
Sæt dig i dine kunders fodspor og overvej, hvordan
- Du kan få dem til at blive lidt længere, dvs. læser dine tekster og klikker videre på flere sider
- Du kan få dem til at vende tilbage senere for at få mere information f.eks. gode råd, spændende blog/artikler eller gode tilbud
- Du kan få dem til at ende ud at interagere med dig, dvs. kontakter dig eller køber hos dig
Disse overvejelser er det, jeg kalder kundens rejse gennem din forretning. Hjemmeside og SEO hænger sammen, og internettet har ændret vores købsadfærd, hvilket betyder, at dine kunder er langt i deres beslutningsproces, når de lander på din hjemmeside. Ergo er dit udgangspunkt 3 klik fra forside til din CTA (action/handling du ønsker fra kunden).
Hvad så med SEO?
SEO (søgeoptimering) er flere ting, når vi taler hjemmesider. I bund og grund handler det om, at din hjemmeside er opbygget efter nogle regelsæt, som Google kan lide. Ydermere har du lagt indhold ind, som Google kan lide. Jo mere vi hjælper Google med at finde dig, jo mere trafik får du skabt ind på din side.
”SEO står for Search Engine Optimization, der på dansk betyder søgemaskineoptimering. SEO er en disciplin, der handler om at opnå bedre placeringer i de organiske søgeresultater på Google”
Når vi arbejder med SEO, arbejder vi bl.a. med
- Teknisk SEO
- Søgeordsanalyse
- Optimering af indhold ud fra søgeord
- Link Building
Hvad kommer først? Hønen eller ægget…
Min klare anbefaling herfra er, at du tænker i SEO, INDEN du bygger din hjemmeside. Det vil gøre dit liv langt nemmere men vil også spare dig for omkostninger på den lange bane. Bliver din hjemmeside ”født rigtigt”, har du allerede et forspring i kampen om trafikken på Google. Helt forenklet lyder dine steps:
Step 1. Kortlæg markedet og få lavet en søgeordsanalyse
Step 2. Byg din hjemmeside op efter søgeordsanalyse, dvs. både menu struktur og indholdssider
Step 3. Optimér indholdet på dine indholdssider, dvs. tekst, primære og sekundære søgeord og navngivne billeder
Step 4. Gå live og start Link Building
Step 5. Optimér løbende dine sider, udbyg og vedligehold
OBS
Vær opmærksom på at SEO er en teknisk verden. Der er visse ting, vi kan lære at lave/optimere selv, men der er også visse ting, hvor du bør lade dig hjælpe af fagfolk. Dette gælder især på Link Building.
Og husk. Internettet forandrer sig hver eneste dag. Det gør Google også, og vi skal følge med. Dit arbejde er ikke færdigt, når først din hjemmeside er i luften. Den kræver kærlig pleje og vedligehold – og ongoing SEO og content.
Jeg kan hjælpe dig godt i gang med rådgivning/sparring i forhold til en ny hjemmeside eller optimering af din gamle. Kontakt mig for mere information.
hvad koster god markedsføring?
Det afhænger helt og holdent, hvor du gerne vil hen. Britt&KO fungerer efter SMART Marketing princippet, som betyder, at dine marketingkroner skal placeres der, hvor de giver dig mest værdi.
Jeg har sammensat nogle gode pakkepriser for dig, der gerne vil i gang. Har du brug for en individuel samtale for at afdække dit behov, ringer du til mig på telefon 2751 6008.
Besøg mig på kontoret
STYREHUSET
Riddergade 17, 1
7000 Fredericia
ÅBningstider
Hverdage kl. 9-16
ring til mig
2751 6008