kontakt@brittogko.dk  2751 6008

Få-hjælp-til-din-hjemmeside og SEO-BrittKO

Der er mange overvejelser, du skal igennem, når du skal arbejde med både ny hjemmeside og tænke i SEO. Den gode hjemmeside øger dels din synlighed men den skal også konvertere. Det betyder, at du bør tage udgangspunkt i dine kunder, deres behov og deres færden på internettet. Dels skal du findes, dels skal din hjemmeside konvertere.

 

Sæt dig i dine kunders fodspor og overvej, hvordan

  Du kan få dem til at blive lidt længere, dvs. læser dine tekster og klikker videre på flere sider

  Du kan få dem til at vende tilbage senere for at få mere information f.eks. gode råd, spændende blog/artikler eller gode tilbud

  Du kan få dem til at ende ud at interagere med dig, dvs. kontakter dig eller køber hos dig

 

Disse overvejelser er det, jeg kalder kundens rejse gennem din forretning. Hjemmeside og SEO hænger sammen, og internettet har ændret vores købsadfærd, hvilket betyder, at dine kunder er langt i deres beslutningsproces, når de lander på din hjemmeside. Ergo er dit udgangspunkt 3 klik fra forside til din CTA (action/handling du ønsker fra kunden).

 

Hvad så med SEO?

SEO (søgeoptimering) er flere ting, når vi taler hjemmesider. I bund og grund handler det om, at din hjemmeside er opbygget efter nogle regelsæt, som Google kan lide. Ydermere har du lagt indhold ind, som Google kan lide. Jo mere vi hjælper Google med at finde dig, jo mere trafik får du skabt ind på din side.


”SEO står for Search Engine Optimization, der på dansk betyder søgemaskineoptimering. SEO er en disciplin, der handler om at opnå bedre placeringer i de organiske søgeresultater på Google”


Når vi arbejder med SEO, arbejder vi bl.a. med

  • Teknisk SEO
  • Søgeordsanalyse
  • Optimering af indhold ud fra søgeord
  • Linkbuilding

 

Hvad kommer først? Hønen eller ægget…

Min klare anbefaling herfra er, at du tænker i SEO, INDEN du bygger din hjemmeside. Det vil gøre dit liv langt nemmere men vil også spare dig for omkostninger på den lange bane. Bliver din hjemmeside ”født rigtigt”, har du allerede et forspring i kampen om trafikken på Google. Helt forenkelt lyder dine steps:

Step 1. Kortlæg markedet og få lavet en søgeordsanalyse

Step 2. Byg din hjemmeside op efter søgeordsanalyse, dvs. både menustruktur og indholdssider

Step 3. Optimér indholdet på dine indholdssider, dvs. tekst, primære og sekundære søgeord og navngivne billeder

Step 4. Gå live og start linkbuilding

Step 5. Optimér løbende dine sider, udbyg og vedligehold

 

Vær opmærksom på at SEO er en teknisk verden. Der er visse ting, vi kan lære at lave/optimere selv, men der er også visse ting, hvor du bør lade dig hjælpe af fagfolk. Dette gælder især på Linkbuilding.

Og husk. Internettet forandrer sig hver eneste dag. Det gør Google også, og vi skal følge med. Dit arbejde er ikke færdigt, når først din hjemmeside er i luften. Den kræver kærlig pleje og vedligehold – og ongoing SEO og content.

 


Jeg kan hjælpe dig godt i gang med rådgivning/sparring i forhold til en ny hjemmeside eller optimering af din gamle. Kontakt mig for mere information.

OM BRITT&KO CASES

 

Skal vi tage en kop kaffe?

Ingen er ens. Find din stemme i markedet og skab din succes.

Det hele starter med den gode kop kaffe, og her får du altid første møde gratis.
Lad os tage en snak om f.eks. dine kunders rejse gennem din forretning eller mulighederne til din medieplan.

BOOK ET MØDE

 

TIL TOPPEN