En af de bedste måder at drive trafik til din web er stadigvæk nyhedsbrevene. Med et nyhedsbrev har du nemlig en ganske særlig kommunikationskanal til dine kunder, som selv har bedt om at få info & nyheder fra dig. De føler sig dermed trygge ved dig og er klar til at kommunikere med dig. Det er også langt den billigste markedsføring, når først din database er opbygget. Her får du et par tips med på vejen til dit arbejde med nyhedsbreve.
Gennem dine nyhedsbreve kan du få opbygget en langvarig relation til dine kunder, så tænk i win/win når du sidder og er kreativ. Det, du giver, skal skabe en værdi for den, der skal modtage.
Vores mål med nyhedsbreve er nænsomt at blive i baghovedet på dine kunder, så de husker dig, når de skal købe på et tidspunkt. Det er vigtigt stille og roligt at opbygge en tryghed omkring din virksomhed. Det her er ikke PUSH Marketing, så undgå sælg, sælg, sælg.
Brug dine nyhedsbreve aktivt – engagementet!
Du vil opdage, at du gennem dine nyhedsbreve vil begynde at få feedback. Brug det konstruktivt, for du finder ud af, hvad det er, som dine kunder gerne vil have fra dig. Du kan også bruge dine nyhedsbreve til at engagere dine kunder direkte ved at spørge ind eller ved at bede om hjælp.
Den gyldne regel til dine nyhedsbreve: KISS
Keep it simle stupid….
Dine nyhedsbreve kommer jo fra dig, så skriv personligt og som om skriver du til en god ven/kammerat. Har du svært ved det, kan en god øvelse være at sætte en seddel eller et billede op af denne ven/kammerat og lade som om, at du skriver direkte til vedkommende.
De korte, hurtige
- Drop HTML. Skriv tekst mail og begræns billeder. Det gør det mere ”firma” agtigt. Jo flere billeder jo større chance for spam. Fancy design er ikke altid lykken …
- Hold altid dine nyhedsbreve korte og præcise med max. 3-4 forskellige overskrifter
- Husk altid at have en pointe i nyhedsbrevet. Hvad er dit formål med udsendelsen?
- Husk altid at inkludere links til din blog, artikel, facebook eller lign. Linket er jo formålet i mailen
Dine nyhedsbreve skal skabe værdi
Tænk derfor altid over at skabe værdi for modtageren:
- Kan du hjælpe?
- Kan du inspirere?
- Kan du underholde?
- Har du en sjov historie at fortælle?
Det er meningen, at dine nyhedsbreve skal blive læst.
Det første skud i bøssen, du har, er dit emnefelt.
Inspiration til emnefelter der fænger:
- Skab nysgerrighed
- Spil på tal og fakta
- Stopeffekten f.eks. ”Stop de dårlige Nytårsfortsætter”
- Personligt (med navn)
- Sådan f.eks. ”Sådan får du flere kunder”
- Inkludér konkrete tal
- Anskueliggør et problem ”Får du altid for mange P bøder?”
- Tag fat i et problem
- Chokerende overskrifter
- Stil et spørgsmål
- Afkræft en myte
Jeg er selv fan af MailChimp til brug af nyhedsbreve, men der findes jo i dag et hav af muligheder, så find det system, som du arbejder bedst i.
hvad koster god markedsføring?
Det afhænger helt og holdent, hvor du gerne vil hen. Britt&KO fungerer efter SMART Marketing princippet, som betyder, at dine marketingkroner skal placeres der, hvor de giver dig mest værdi.
Jeg har sammensat nogle gode pakkepriser for dig, der gerne vil i gang. Har du brug for en individuel samtale for at afdække dit behov, ringer du til mig på telefon 2751 6008.
Besøg mig på kontoret
STYREHUSET
Riddergade 17, 1
7000 Fredericia
ÅBningstider
Hverdage kl. 9-16
ring til mig
2751 6008