kontakt@brittogko.dk  2751 6008

Mobile First er kommet for at blive. Det er et faktum. Mobile-indekset er uden tvivl på vej til at overtage desktop-indekset og primo 2018 tog udviklingen for alvor fart. Der er snart ikke grænser for, hvad vi kan udrette af både salg og markedsføring via en app eller mobiltelefon. Det vigtigste er, at vi følger med, så vi står gearet til fremtidens salg, og det indebærer, at du kender til og gør alvor af ”Mobile First”.

Google vurderer din hjemmeside ud fra 2 typer af indeks:

 Desktop-indekset, dvs. hvordan din hjemmeside tager sig ud fra en computer

Mobile-indekset, dvs. hvordan din hjemmeside tager sig ud på mindre enheder som mobil og tablet

 

Det er en hårfin balance at lave en hjemmeside, som kan gøre sig godt på alle enheder. Tidligere har mange arbejdet med at lave en mobil-udgave af deres hjemmeside, men vi skal huske, at tiderne ændrer sig, og din online synlighed afhænger af Google. Det betyder, at når Googles forskellige robotter kommer forbi din hjemmeside, hvilket de gør af og til, så gør de det både forklædt som en mobil enhed og forklædt som en PC.


Værd at skrive sig bag øret

Google er smart. Google vil ikke have et site, der er reduceret og heller ikke en mobilvenlig udgave af din hjemmeside. Du skal i dag ikke have en mobilvenlig hjemmeside men en responsiv hjemmeside. Det betyder, at den er født med at være optimeret til brug på mobilen.

Uanset hvilke kundegrupper du arbejder med, så er din hjemmeside ikke blot et visitkort på internettet. Det er et optimeret redskab, der danner basen for trafikken fra din online markedsføring. Det er her, vi driver kunderne hen, og i dag kommer mange af dine kunder ind på din hjemmeside via f.eks. Facebook, som langt de fleste klarer fra sin mobiltelefon. Det betyder, at du skal tænke i responsiv – uanset type af forretning, du driver.


 

Hvor gør vi af al teksten?

Din hjemmeside bør info indeholde den nødvendige information for at være SEO optimeret og for give dine kunder den viden eller information, de har brug for at få en god oplevelse på dit site. Det betyder, at vi har brug for en del tekst, hvilket i sig selv kan virke for meget og for tungt til mobilvisningen.

Vi reducerer ikke tekster i mobiludgaven. Vi gemmer i stedet teksten bag en knap. Når vi bruger funktionen ”læs mere”, er din tekst tilgængelig både for Googles forklædte robotter og for de kunder, som har brug for mere nyttig info, for at de kan tage en beslutning om et køb eller for at få lyst til at kontakte dig.

 

Hvis du vil teste mobilvenligheden på dit website, kan du bruge Googles eget værktøj lige her: https://search.google.com/test/mobile-friendly

OM BRITT&KO CASES

 

Skal vi tage en kop kaffe?

Ingen er ens. Find din stemme i markedet og skab din succes.

Det hele starter med den gode kop kaffe, og her får du altid første møde gratis.
Lad os tage en snak om f.eks. dine kunders rejse gennem din forretning eller mulighederne til din medieplan.

BOOK ET MØDE

 

TIL TOPPEN