kontakt@brittogko.dk  2751 6008

Hvad er god service for dig? Vi har hver vores opfattelse af, hvad god service er. Service som konkurrenceparameter er en sund debat for enhver virksomhed, når vi også tænker et par år frem. Den verden vi lever i, er (og undskyld at jeg for mit eget vedkommende udtaler heldigvis her) er på vej hen et sted, hvor vi godt kan se bag facaden.

Fremtidens virksomhed er den, hvis DNA består i, at vi er mennesker, der handler med mennesker. For fremtidens virksomhed bliver service parameteret derfor af endnu større vigtighed.

 

Hvordan kan vi arbejde proaktivt med vores service?

Enhver marketingplan indeholder essentielle øvelser, der danner grundlag for hele vores kommunikationsplatform, dvs. det vi giver af os til for at vores kunder har lyst at købe hos os, og dermed også hele vores udtryk, stil og tone. I de indledende øvelser kommer vi altid omkring hele værdisættet og eksistensgrundlaget, og den gode gamle marketing øvelse består stadig af at komme omkring de 4 P’er:

Pris

Produkt

Promotion (marketing)

Place (distribution)

 

Kan dit produkt stå helt alene, eller har det brug for en indpakning for at kunne blive solgt optimalt?

 Historien bag udviklingen

 Bestemte vejledninger

 Et personligt Brand

 Et veldefineret servicekoncept

 

Personligt tror jeg ikke på, at der er noget produkt, der kan stå helt alene. Det skulle da lige være basale tandstikker, hvor hverken pris, emballage, markedsføring eller service kan gøre den store forskel. For et produkt som f.eks. konsulentydelse eller produktsalg til flergangs-købere, kan vi indkapsle selve produktet med et servicekoncept, der giver den gode kundeoplevelse. Den gode kundeoplevelse giver gensalg, anbefaling til andre og understøtter et stærkt brand.


 

Hvad indeholder god service så?

Der er igen tvivl om, at vi alle har gængse termer, vi kan sætte på som standard til den gode serviceydelse:

Hurtig levering

Pris der matcher hvad der forventes

Hold, hvad du lover

Nyttig informationsgang (tryhged)

Smidig købsproces uden forsinkelser

 

Hvis jeg skal komme med et par gode råd til dig, så handler det også om at indsætte værdiladede ord i dit servicekoncept. Hvad kan du tilbyde dine kunder, som de kun får hos mig – og som du kan levere hver gang som f.eks.

Indlevelse

Oprigtighed


 

Og så er der lige diskussionen om den lille ekstra

God service indeholder altid den lille ekstra. Ikke den store ekstra og ikke den helt ingenting. Den lille ekstra behøver langt fra at være rabat, nedsat pris eller gratis give aways. Den lille ekstra kan lige såvel være en ydmyg interesse overfor dine kunder, hvor du er lydhør og dermed kan sparre i forhold til deres aktuelle behov, så de får endnu mere ud af selve oplevelsen hos dig. Nemlig trygheden i at det var det rette sted at handle.

OM BRITT&KO CASES

 

Skal vi tage en kop kaffe?

Ingen er ens. Find din stemme i markedet og skab din succes.

Det hele starter med den gode kop kaffe, og her får du altid første møde gratis.
Lad os tage en snak om f.eks. dine kunders rejse gennem din forretning eller mulighederne til din medieplan.

BOOK ET MØDE

 

TIL TOPPEN