kontakt@brittogko.dk  2751 6008

En af de bedste måder at drive trafik til din web er stadigvæk nyhedsbrevene. Med et nyhedsbrev har du nemlig en ganske særlig kommunikationskanal til dine kunder, som selv har bedt om at få info & nyheder fra dig. De føler sig dermed trygge ved dig og er klar til at kommunikere med dig. Det er også langt den billigste markedsføring, når først din database er opbygget. Her får du et par tips med på vejen til dit arbejde med nyhedsbreve.

Gennem dine nyhedsbreve kan du få opbygget en langvarig relation til dine kunder, så tænk i win/win når du sidder og er kreativ. Det, du giver, skal skabe en værdi for den, der skal modtage.

Vores mål med nyhedsbreve er nænsomt at blive i baghovedet på dine kunder, så de husker dig, når de skal købe på et tidspunkt. Det er vigtigt stille og roligt at opbygge en tryghed omkring din virksomhed. Det her er ikke PUSH Marketing, så undgå sælg, sælg, sælg.

Du vil opdage, at du gennem dine nyhedsbreve vil begynde at få feedback. Brug det konstruktivt, for du finder ud af, hvad det er, som dine kunder gerne vil have fra dig. Du kan også bruge dine nyhedsbreve til at engagere dine kunder direkte ved at spørge ind eller ved at bede om hjælp.

 


Den gyldne regel til dine nyhedsbreve: KISS

Keep it simle stupid….


 

Dine nyhedsbreve kommer jo fra dig, så skriv personligt og som om skriver du til en god ven/kammerat. Har du svært ved det, kan en god øvelse være at sætte en seddel eller et billede op af denne ven/kammerat og lade som om, at du skriver direkte til vedkommende.

De korte, hurtige 
  • Drop HTML. Skriv tekst mail og begræns billeder. Det gør det mere ”firma” agtigt. Jo flere billeder jo større chance for spam. Fancy design er ikke altid lykken …
  • Hold altid dine nyhedsbreve korte og præcise med max. 3-4 forskellige overskrifter
  • Husk altid at have en pointe i nyhedsbrevet. Hvad er dit formål med udsendelsen?
  • Husk altid at inkludere links til din blog, artikel, facebook eller lign. Linket er jo formålet i mailen

 

Dine nyhedsbreve skal skabe værdi

Tænk derfor altid over at skabe værdi for modtageren:

  • Kan du hjælpe? 
  • Kan du inspirere? 
  • Kan du underholde?  
  • Har du en sjov historie at fortælle? 

Det er meningen, at dine nyhedsbreve skal blive læst. 
Det første skud i bøssen, du har, er dit emnefelt.

 
Inspiration til emnefelter der fænger:

 Skab nysgerrighed

 Spil på tal og fakta

 Stopeffekten  f.eks. ”Stop de dårlige Nytårsfortsætter”

 Personligt (med navn)

 Sådan f.eks. ”Sådan får du flere kunder”

 Inkludér konkrete tal

 Anskueliggør et problem ”Får du altid for mange P bøder?”

 Tag fat i et problem

 Chokerende overskrifter

 Stil et spørgsmål

 Afkræft en myte

Jeg er selv fan af MailChimp til brug af nyhedsbreve, men der findes jo i dag et hav af muligheder, så find det system, som du arbejder bedst i. 

God fornøjelse med dine nyhedsbreve!

OM BRITT&KO CASES

 

Skal vi tage en kop kaffe?

Ingen er ens. Find din stemme i markedet og skab din succes.

Det hele starter med den gode kop kaffe, og her får du altid første møde gratis.
Lad os tage en snak om f.eks. dine kunders rejse gennem din forretning eller mulighederne til din medieplan.

BOOK ET MØDE

 

TIL TOPPEN