kontakt@brittogko.dk  2751 6008

 

Hvad vil du gerne vide mere om?

Markedsføring –  FAQ

 

 

 

Markedsføring

Nyttig viden om strategi / marketingstrategi

Hvad er en strategi, når vi taler markedsføring?

Strategi kan være mange ting, når vi taler om markedsføring. Det handler i bund og grund om, at du bliver kaptajnen på dit eget skib og bevidst vælger din retning. Her taler vi i forhold til kultur og mindset i din virksomhed, din kommunikationsplatform og din målsætning. Det hele starter med et grundigt forarbejde i forhold til, hvilken retning du ønsker. Så kan vi altid arbejde med strategier som branding, push, pull mv. Faktum er, at enhver virksomhed uanset størrelse har behov for at markedsføre sig for at skabe et salg. Vores valgte strategi bliver vores retning, hvor vi arbejder med iddegrundlag, målgruppe, brand, USP’er og kommunikation.

Hvor bruger jeg en push strategi?

En PUSH strategi betyder, at vi skaber et behov hos vores kunder. Vi bruger altså en strategi, der skaber salg eller øger kendskabsgrad og interesse. Vi er derfor tilstede i de faser, hvor kunden er (uden at de specifikt søger os). Taler vi online markedsføring, er vi tilstede tidligt i beslutningsfasen ved at bruge f.eks. Google Adwords, Google Shopping, Facebook annoncering eller retargeting.

Hvor bruger jeg en pull strategi?

En PULL strategi betyder, at vi “trækker” kunder hen til vores varer, og er en salg-og marketingstrategi, vi bruger til at skabe slag. Vores kunde har allerede erkendt sit behov og er langt i sin beslutning om at ville købe. Vi er derfor synlige i beslutningsfasen hos vores kunder og bruger f.eks. SEO, hvor vi gennem søgeoptimerede tekster opnår mere trafik til vores website eller bruger retargeting, hvor vi følger efter vores kunde med en annonce.

Hvad er Social Selling?

Når du vælger en strategi for din kommunikation, kommer begrebet Social Selling i spil.
“Hvordan skaber du værdi for dine kunder og får dem til at købe af dig – uden at tænke sælg, sælg…”.

Min religion omkring Social Selling:
– Social Selling er ikke forbeoldt LinkedIn
– Social Selling kan anvendes bredt hen over alle dine sociale platforme som en fast ingrediens i din strategi

Social Selling er en metode til at udvikle relationer som en del af din salgsproces. Vi bruger Social Selling, fordi vores kunders købsadfærd har ændret sig, og den gennemsnitlige kunde gennemfører i dag selv 60-90% af den beslutningsproces.

Social Selling betyder i bund og grund, at du stiller dig om på den anden side af bordet, kigger dine kunder i øjnene og spørger dig selv: Hvordan kan vi to lære hinanden bedre at kende, så du har lyst til at interagere med mig. Det betyder ikke, at du skal købe noget af mig nu og her, men jeg påregner, at du får lyst til det på et tidspunkt.

Hvad er Branding?

Branding er en salg- og marketingstrategi, der handler om, at vi fortæller vores historie og viser, hvem vi er. Ved at vise “mennesket bag facaden” skaber vi awareness (øger kendskabsgrad) og skaber en “buzz” omkring vores forretning. Branding skaber derfor ikke et direkte salg men opbygger en loyalitet, så når behovet opstår, køber vores kunder hos os.

Hvad er en SWOT Analyse?

En SWOT Analyse (SWOT-model eller SWOT-analyse) er en situationsanalyse, som vi bruger til at vurdere de interne og eksterne forhold i vores virksomhed. Vi arbejder med stærke og svage sider, muligheder og trusler.

SWOT-modellen giver et samlet overblik og kan med fordel bruges til at samle delkonklusioner fra andre analyser (f.eks. en værdikædeanalyse og en omverdensmodel). Vi kan bruge SWOT Analysen til at skabe forandring, eller vi kan bruge den som en fast ingrediens i vores løbende analysearbejde til at være på forkant med konkurrencen og markedets udvikling.

Online markedsføring

Online markedsføring er i bund og grund alt det, der foregår på internettet:
Søgemaskineoptimering
Konverteringsoptimering
Linkbuilding
Videomarkedsføring
Website optimering (analyse)
Tekstoptimering (SEO)
Google Adwords
Google Shopping
Sociale Medier + annoncering
Google Retargeting

Vi bruger i stor stil de Sociale Medier (SOME), fordi de giver os unikke online muligheder til at komme tæt på vores kunder/brugere.

Offline markedsføring

Offline markedsføring er alt det, som ikke foregår online. En veltilrettelagt markedsføringsplan indeholder en medieplan, hvor der er en fin balance mellem online og offline marketingaktiviteter, så vi ikke ligger alle æg i én kurv. Offline marketingaktiviteter kunne være:
Tryksager f.eks. flyers og brochurer
Messer & Events
Radio annoncering
Annoncering i avis eller magasiner
Salgspakke med f.eks. tøj, bilreklame og salgsmateriale
Salgsbreve
Canvas med opfølg

Medieplanen

Medieplanen Din medieplan er det aktive redskab – og en del af din marketingplan. Du kan med fordel kombinere din medieplan med både tidsplan, aktivitetskalender og budget/ansvarsområder, så du har helt styr på, hvad du/I laver.

DinMedieplanen bliver derfor til en detaljeret oversigt over de medier, som du ønsker at bruge i f.eks. en bestemt kampagne. Hvis kampagnen indeholder flere parametre, bør din medieplan udvides, så den også indeholder disse.

Din medieplan er dit aktivitetstyringsværktøj, så du får indrykket de ting, du skal. Det er din oversigt, så du også senere hen har et arkiv over, hvad du har lavet – og som giver dig et godt overblik over, hvad der skal laves før, under og efter en kampagne.

Marketingplanen

Din marketingplan er mere end blot en oversigt over dine marketingaktiviteter. Din marketingplan er et strategisk værktøj, som du kontinuerligt tilretter og arbejder med henover året. Den indeholder bl.a. specificerede detaljer omkring dit årshjul, sæsoner, kampagner, overordnede kanaler og budget.

Inden du ender op med en færdig marketingplan, skal du igennem nogle indledende faser, der rent strategisk gør dig skarp på din forretning: Mål, vision, mission, omverdenens opfattelse af os, målgrupper, kommunikationsplatform mv.

Hjemmeside

Hvad bør jeg vide om hjemmesider

Hjemmeside - typer

Når du køber ny hjemmeside, har du 2 muligheder:
– Du kan bo til leje
– Du kan eje

Der er naturligvis færre opstartsomkostninger ved at bo til leje med en løsning fra f.eks. DanDomain, men der er ubetinget også mange fordele ved selv at eje din hjemmeside. Britt&KO anbefaler altid, at du ejer din egen hjemmeside – uden binding hos udviklere/samarbejdspartnere.

CMS betyder content management system, dvs. indholdsstyringssystem. Det er den platform som anvendes til din hjemmeside, når du skal tilføje og vedligeholde indholdet på hjemmesiden, såsom tekst, billeder, undersider og menupunkter. Et CMS kan oftest bruges af alle, uden at man er IT ekspert og kender til HTML og programmering.

Open Source CMS – Hvis du leder efter det helt rigtige hjemmesidesystem/CMS, vil du støde på begrebet “open source”. Direkte oversat betyder det “åben kilde” og hentyder til at du som bruger har direkte adgang til kildekoden.

Hos Britt&KO anbefaler vi WordPress til mindre sites, mindre Webshops og Umbraco til større sites og webshops.

Få pålidelig vejledning inden du køber

Din hjemmeside er ikke et visitkort på internettet. Selvom du ikke har en webshop, som skal skabe et direkte salg, vil du gerne, at din hjemmeside skaber “action” for dig på den ene eller den måde. Det er derfor ikke lige meget, hvor og hvem du får rådgivning af, når du skal have en ny hjemmeside. Konvertering handler om korrekt opsatte sider i forhold til AIDA og kundens rejse, dit visuelle look&feel samt SEO generelt

Ting du bør være bevidst om:
– Hvad vil du gerne opnå/hvad er de funktionelle krav
– Se fremad og tænk over, hvad din nye hjemmeside skal kunne om 1-3 år (udvidelsesmuligheder)
– Hvad får du fra din leverandør i forhold til SEO, meta mv.

Jeg oplever rigtig mange hjemmesider, der er blevet overleveret uden omtanke for din eksistens på Google. Hvis ikke din hjemmeside er født med SEO på siderne i den underliggende teknik, får du svært ved at undgå at skulle købe dig til synlighed på Google.

SEO kontra Content Marketing

SEO betyder søgemaskinoptimering, og at vi arbejder med bestemte søgeord i teksterne for at hjælpe Google med finde os.

Content markedsføring betyder, at vi arbejder med indhold, der er relevant for vores kunder.

I forhold til din hjemmeside har du brug for både at tænke i SEO og Content. Er der for lidt eller for meget af en af delene, mister du interesse fra dine kunder eller interesse fra Googles søgerobotter.

Content marketing er først for alvor en god forretning et år efter, du har lavet dine kampagner, så tænk det derfor med ind fra starten når du arbejder med din hjemmeside. De gode ting tager tid at bygge op. Ligeledes tager det også lidt tid for Google at finde dig.

Hvad kan du selv?

Du kan helt sikkert meget. En af de største fjender i vores forretning er, når vi tager alle kasketterne på i stedet for at outsource visse opgaver til personer, der har specialistviden inden for bestemte områder. I forhold til din hjemmeside kan du med fordel bygge grundstenen i websitets struktur og indhold.

Britt&KO anbefaler, at du får f.eks. hjælp til:
– Billeder. Betal en dygtig fotograf til at få dine helt egne billeder
– Et hjemmesidetjek med gennemgang af opsætning og dine teksters indhold
– SEO og metabeskrivelser
– Ekstern SEO/Linkbuilding

Tag dine kunder i hånden

Din hjemmeside begynder at konvertere, når du tager dine kunder i hånden. Der skal ikke meget til, førend de er hoppet af din side og hurtigt er på vej videre til en konkurrent. At tage dine kunder i hånden betyder, at du “er der” fra det øjeblik, de lander på din forside eller landingpage.

Britt&KO anbefaler:
– Optimér din forside i forhold til din kerneydelse eller fokus
– Så få klik til kontakt som muligt
– Ingen døde links eller sider
– Videre direct på hver eneste side
– Samtlige sider bygges efter AIDA (Attention, Desire, Interest og Action)

Hosting

Med alle de forskellige typer af hosting der findes i dag, kan det nogle gange være meget forvirrende at vælge den rigtige hosting. Skal du vælge shared hosting, en VPS eller en dedikeret hosting? Hvor mange ressourcer skal din hosting stille til rådighed?

Britt&KO anbefaler altid at købe hosting det sted, hvor du køber din hjemmeside, så du har en “tryghedslinje” med i købet. Alternativt bør du som minimum tage en god snak eller sætte dig grundigt ind i dit behov for hostingløsningen.

Design Manual

Hvordan ser du ud i markedet/din egen stemme?

Hvad er en Design Manual?

Med en Design Manual opbygger du et brand. Med en velskrevet Design Manual får du klarlagt alle grundelementer i dine core værdier i din forretning i ét samlet værk, så ingen længere er i tvivl om, hvem du eller din forretning er. Du er heller ikke selv længere i tvivl om, hvad grundkernen i din markedsføring er. Det er din vej til flere kunder og større succes med dine marketingaktiviteter.

At arbejde med branding betyder, at vi skaber en rød tråd. Denne røde tråd skaber en sammenhæng men også en genkendelighed over for dine kunder. Den skaber tryghed, tillid og loyalitet. Det betyder, at den røde tråd skinner igennem i alt, hvad vi foretager os – både online og offline. Det vi siger, er også det vi gør.

En komplet Design Manual kommer omkring
– Beskrivelse af brand, vision, mission og eksistensgrundlag
– Beskrivelse af koncept, kerneydelse og hele vores værdigrundlag
– Beskrivelse af vores kommunikationsplatform med bla. logo, fonte, farver, tone, stil, billedevalg og brand elementer
– Overordnet beskrivelse af vores marketingaktiviteter offline og online

Britt&KO anbefaler altid at få forfattet en komplet Design Manual, der som minimum definerer hvad du gør, hvad du siger og hvordan du ser ud. Den røde tråd er altafgørende for at sikre vores eksistensgrundlag og for at kunne differentiere os fra vores konkurrenter.

Vær bevidst om dine digitale fodspor

Kender du konsekvenserne af, hvad det gør for et brand, hvis ikke du er bevidst om dine aftryk?
Hver dag sætter du dine digitale fodspor, og det er svært at slette noget, der ligger på internettet.

Når vi arbejder med branding og bevæger os på flere online platforme som f.eks. Facebook, Instagram, LinkedIn og f.eks. også vores blog på vores personlige website, er det vigtigt, at du er bevidst omkring din adfærd. De sociale medier har ændret hele måden, at vi kommunikerer på, og det er nemt f.eks. også at deltage i dialoger, at tilmelde sig events og arrangementer mv. Disse aftryk forsvinder ikke af sig, og den viden kan andre opsnappe, når de “Googler” eller “Facebook’er” dig.

Som virksomhedsejer eller medarbejder har du et ansvar for at opretholde “standarden” for dit/jeres brand. Selvom du ikke gør brug af personlig branding og føler, at dit arbejdsliv er adskilt fra dit privatliv, så er det bare ikke sådan. Alt, hvad du laver på de sociale medier, bør du være bevidst omkring. Passer det ind til det, som du vil signalere virksomhedsmæssigt? Har du f.eks. en virksomheds Facebook side og en personlig Facebook side, kan du være ret sikker på, at din private side også vil blive undersøgt, så bare det cover du har valgt, har en stærk signalværdi. Sælger du Helse produkter, giver det et temmelig forkert indtryk, hvis dit cover billede er fra dit barskab i sommerhuset f.eks.

Omvendt kan du også bruge dine digitale fodspor strategisk og konstruktivt til at understøtte dine virksomhedsmæssige online aktiviteter. Du kan bevidst brande dig selv og gøre dig synlig i andre folks bevidsthed – med lige præcis det budskab, du ønsker.

Britt&KO anbefaler:

Enhver virksomhed – uanset størrelse – har altid brug for synlighed. Ved at tage et bevidst strategisk valg kan du bruge de sociale medier til at booste vækst på forskellige måde, så indregn din egen private færden i din virksomhedsfærden. Flere bække små giver jo til sidst en å.

Fonte - hvad skal jeg være opmærksom på?

Valg af skrifttype – sådan vælger du den rette

Måske sidder du selv og laver dine tryksager eller opdaterer din hjemmeside. Så har du på et tidspunkt fået valget omkring, hvilken skrifttype (også kaldet font) du vil vælge. Du vil oftest vælge en skrifttype, som du personligt godt kan lide, og som du synes er flot.

At vælge en skrifttype handler om at styrke dit brand og dermed din virksomhed. En skrifttype skiller sig ud fra mængden, og er med til at understrege, hvem du er. Den har derfor en meget stærk signalværdi. Din skrifttype har også en stor del af æren i at skabe genkendelighed men også tillid og tryghed.

Et godt råd fra Britt&KO
Få hjælp fra en grafiker til at definere hvilke skrifttyper, der passer godt til dig. Få defineret faste skrifttyper til online brug (skal her også være læsevenlige på skærmen) og til offline brug for f.eks. dit visitkort, brochure og salgsmateriale. En grafiker er uddannet til at finde de “former”, der signalerer det, du ønsker, og de ved også, hvilke fonte der er absolut no go – selvom du måske synes, at de er vildt flotte!

Billeder - hvad skal jeg være opmærksom på?

Billeder siger mere en 10.000 ord. Dine billeder udstråler den tone, du gerne vil understrege dit budskab med samtidig med, at de er fantastiske til at tiltrække opmærksomhed. På Facebook er det f.eks. videnskabeligt bevist, at opslag uden billeder performer ekstremt dårligt sammenlignet med billedopslag.

Det er ikke lige meget hvilken type af billeder, du vælger at bruger. Du bør være opmærksom på kvaliteten. Passer den i format til brug online eller offline. Et billede af dårlig kvalitet er næsten bedre at undvære, fordi det giver et skidt indtryk. Herudover kan der bruges filtre og farver på billeder, der taler til følelserne. Også her bør du være opmærksom på signalværdien.

Kan jeg ikke bare downloade fra Google?
Nej det kan du ikke. Bruger du nogle billeder fra Google, som andre har rettighederne over, kan du komme i klemme og komme til at betale en “bøde”. Derfor bør du finde dine egne billeder – enten købte eller gennem en fotograf, som du hyrer til at få taget dine egne billeder.

Arbejder du med branding og personlig branding, er det vigtigt at være opmærksom på, hvilke billeder, du bruger som ekstra krydderi. De upersonlige, generiske billeder fra Istock kender vi alle sammen efterhånden, og de har derfor ikke den effekt mere, som de havde for bare 5 år siden.

Britt&KO anbefaler altid, at du skal holde standarden højt. Arbejder du med produkter, så hyr en fotograf til at få taget nogle gode produktbilleder, som du kan bruge. Få også taget nogle rigtig gode billeder af dig selv som portræt og i forskellige situationer. Så er du godt dækket ind til at kunne markedsføre dig både online og offline.

Et sidste råd – vælg en fotograf, som du får anbefalet. Der er meget stor forskel på kvaliteten derude, og der er mange om buddet. Hos Britt&KO anbefaler vi Anders Cornelius Madsen fra Firmafotograferne i Kolding. Kontakt mig gerne for mere info.

Farver - hvad skal jeg være opmærksom på?

Farver taler til følelser. Farver i en annonce kan gøre hele forskellen på et salg eller ikke-salg. At arbejde med farver kræver derfor en viden, indsigt og omhyggelig tilrettelæggelse.

Et simpelt eksempel: Hvilken farve bør din købsknap have på din webshop? Rød eller grøn. Grøn naturligvis. Grøn er håbets farve og er indbydende. Rød derimod har en kraftig stopeffekt og virker tværtimod indbydende.

Dit farvevalg spiller en vigtig rolle for dit brand, og dine farver skal derfor spille godt sammen med den skrifttype, du vælger, den billedtype du vælger samt den tone/stil, du gerne vil udtrykke gennem din kommunkation. Vær bevidst omkring, hvordan farvevalget påvirker hunmøret og den måde, som dine kunder herefter opfatter dig og dit produkt på.

Generelt sagt signalerer mørke farver ro, mens de lyse signalerer aktivitet. Det er grundelementerne i farvepsykologi, som du med fordel kan lade dig inspirere af, når du vælger farver.

Britt&KO anbefaler:
Som en del af dit brand bør du arbejde med to typer af farver: dine primære farver, dvs. dem som du bruger overordnet set samt dine sekundære farver, som du kan bruge af ad hoc. Dine sekundære farver bør altid supplere dine primære farver men kan også indeholde 1, 2 eller 3 spontante eller ekstraordinære farver som du kan bruge til f.eks. særlige kampagner eller produkter, der skal skille sig ud fra resten.

En grafiker ved alt om farver, så det kan være en god idé at få sparring omkring dit farvevalg til dit brand, så du er sikker på, at du skaber det signal til omverden, som du gerne vil.

Design - hvad bør jeg få hjælp til?

Hvis du kan lidt i Photoshop, Canva eller Photo Editor – eller måske Word, så er du naturligvis godt hjulpet til husbehov, men …. Der er en grund til, at vi uddanner os til at arbejde med noget forskelligt. En grafiker har et godt øje for detaljen, for opsætningen og kan noget med linjer. En fotograf kan noget lys, retning og det rette øjeblik. En tekstforfatter kan noget med ord, som højner det grafisk udtryk i sammenhængen.

Design – det der skal syne professionelt, bør du få professionel hjælp til. Det ses hurtigt, når noget er hjemmelavet i word og konverteret til en pdf.

Britt&KO anbefaler:
Kan du ikke selv, så lad være med at prøv. Sæt i stedet penge af i budgettet til at få hjælp. Så hellere lave mindre men rigtigt godt. Det vil give dig mere i sidste ende. Forslag til nogle af de aktiviteter, som du bør få professionel hjælp til:
– logo
– billeder og billederedigering
– brochurer
– salgsmateriale
– website, opsætning og indhold
– Instagram koncept, strategi og layout
– Facebook koncept, strategi og layout
– LinkedIn koncept, strategi og layout

Hos Britt&KO får du et meget stort netværk af kompetente mennesker. Det er her, at nørderne samles, hvilket betyder, at du får value for pengene – og eksperter inden for hver af de faglige hjørner. Når du samarbejder med Britt&KO får du altid hele paletten med. Du kan vælge at samle alle udgifter gennem mig, og du kan også vælge selv at få den direkte kontakt til en af mine samarbejdspartnere. Her bliver aldrig lagt en mellemavance på.

De Sociale Medier

Godt at vide om de største sociale platforme

Facebook

Facebook blev lanceret i 2004 og er suverænt den største sociale platform i dag. Alene i DK er der 3 mio profiler (2017) og Facebook er kendetegnet ved, at det er et socialt netvæk med et meget højt brugerengagement.

Du har bl.a. mulighed for
– En personlig profil
– En virksomhedsside/fanside
– Oprette grupper
– Oprette begivenheder, konkurrencer, events
– Målrettet annoncering
mm.

Her er mange yngre brugere, men tag ikke fejl af målgruppen 15-65 år. Facebook er en god mulighed for alle slags virksomheder til at køre målbare kampagner.

Britt&KO Anbefaling:
Bør du være på Facebook i en eller anden udstrækning? JA

LinkedIn

LinkedIn er den professionelle pendant til Facebook – et erhvervsnetværk, som blev lanceret i 2003. LinkedIn er meget brugt i Danmark og ca 2,1 mio danske profiler er allerede registeret (2017). LinkedIn er velegnet til både relationsopbygning og branding, hvor du gennem relationer kan skabe et salg.

Du har bl.a. mulighed for
– En personlig profil
– En virksomhedsside/showcase side
– Deltage i debatgrupper
– Målrette annoncering
mm.

LinkedIn giver dig mulighed for at connecte med medarbejdere, kollegaer og folk, du gerne vil netværke med ved at melde dig ind i forskellige grupper. Det er en stor ressource for personer, der arbejder med rekruttering men så sandelig også interessant for andre brancher i forhold til markedsføring/salg.

Britt&KO Anbefaling:
Bør du være på LinkedIn i en eller anden udstrækning? JA

Instagram

Instagram er et socialt forum med udgangspunkt i billeder, som blev lanceret i 2010. Facebook opkøbte Instagram i 2012, og de to sociale medier hænger derfor ret godt sammen i dag.

Du har bl.a. mulighed for
– En personlig profil
– En virksomheds profil
– Kommunikation via Hashtag med hele verden
– Oprette begivenheder, konkurrencer, events
– Målrettet annoncering

Instagrams primære formål er at være en mobil app med et visuelt udtryk. Instagram er slået godt igennem i Danmark = ca. 24% af befolkningen (2017) og er hovedsageligt mest velegnet til B2C markedsføring, kreative virksomheder og andre der markedsfører gennem det visuelle udtryk.

Britt&KO Anbefaling:
Bør du være på Instagram i en eller anden udstrækning? MÅSKE. Det afhænger af dine ressourcer, målgruppe og relevans.

Youtube

Youtube er en online tjenester, hvor du uploader/følger videoer, som blev lanceret i 2003 af Google. Der vises over 4 mia. videoer hver eneste dag! (2017)

Du har bl.a. mulighed for
– En personlig eller anonym profil
– En virksomheds profil
– Målrettet annoncering

En af fordelene ved Youtube er ubetinget den hurtige SEO konvertering. Du bliver meget hurtigt fundet på Google via dine videoer, hvis du opretter dem rigtigt. Brug Youtube til at knytte din markedsføring sammen, da den kan linkes til alle øvrige platforme. Youtbeu er god, hvis du vil dele viden og brande dig selv. Den kan derfor anvendes til både B2B og B2C.

Britt&KO Anbefaling:
Bør du være på Instagram i en eller anden udstrækning? MÅSKE. Det afhænger af dine ressourcer, målgruppe og relevans

Google+ og Google My Business

Google+ er Googles modsvar til Facebook. Den er aldrig rigtigt slået igennem herhjemme, og der har været utallige opdateringer siden 2012. Google My Business giver dig mulighed for at være “mere sexet” på din Google profil, mere målrettet og mere tilgængelig.

Alle får automatisk en Google+ profil ved at oprette en G-mail, hvorimod Google My Business oprettes som en virksomhedsprofil, der knyttes til din Google konto. Det hele hænger fint sammen med Google Maps, og du har mulighed for at oprette samlinger, billeder, indlæg mv. Det gør den derfor allround, uundværlig i forhold til SEO og velegnet til både B2B og B2C.

Britt&KO Anbefaling:
Bør du være på Google+ og Google My Businessi en eller anden udstrækning? JA.

Bør jeg have en online strategi?

Det går meget stærkt på de sociale medier, og i dag er det ikke længere nok blot at være til stede. Du skal vide, hvad du gør og hvorfor. Derfor er det vigtigt, at du overvejer, hvor og hvordan du sætter dine digitale fodspor. Er de først sat, er de svære at slette, fordi vi er online. Det er langt nemmere at smide en out-of-date brochure i skraldespanden end at fjerne billeder på nettet.

Så ja, du bør have en online strategi, som indeholder alt, hvad du har brug for i forhold til at gøre det godt på de sociale medier. Det handler om bevidst valg af branding, din stemme i markedet og din indsats (hvor og hvornår). Vigtigst af alt handler det om at udvikle nogle nyttige værktøjer, der er nemme at arbejde med i din hverdag og som sikrer, at du har en konsekvent indrykning på de forskellige medier – ellers falder du af vognen undervejs.

Om Britt&KO

Vær at vide i forhold til et samarbejde

Freelance Marketingkonsulent

Når du vælger et samarbejde med Britt&KO, vælger du et samarbejde, der er baseret på en freelance aftale. Ved et længerevarende samarbejde udarbejdes der altid en samarbejdsaftale, der sikrer begge parter i samarbejdet. En freelance aftale giver os en meget stor frihed i forhold til både opgaver, opgavetyper samt budget/antal timer. Hos Britt&KO er der aldrig bindingsperiode på en opgave med mindre andet aftales individuelt.

Fordelene ved Britt&KO er, at du får ikke kun mig – Britt Kjær Overgaard – med i pakken, men hele mit netværk, som jeg har oparbejdet gennem de sidste 20 år. Det betyder, at du på freelance basis kan få hjælp til stort set alle typer af opgaver inden for markedsføring. Af samarbejdspartnere kan f.eks. nævnes grafikere, fotografikere, web-eksperter, tekstforfattere, Facebook annoncerings-hajer, Adwords specialister og SEO nørder for blot at nævne nogen.

Hos Britt&KO er alle samarbejdspartnere nøje udvalgt, og der vil blive dedikeret udpeget, hvilke samarbejdspartner der egner sig bedst og derfor kan anbefales at bruge til den enkelte opgaver. Her bliver aldrig anbefalet nogen, som ikke kan kvalitetsstemples fra Britt&KO i forhold til et højt serviceniveau, ærlighed & pålidelighed samt knivsskarp faglighed. Det er den garanti, jeg stiller for din tryghed.

Ekstern konsulent - er det dyrt?

Nej – tværtimod får du rigtig meget for pengene her.

Priserne i markedet varierer fra DKK 500,- – DKK 1200,-. Hos Britt&KO får du en fast timepris på DKK 750,- uanset hvilken slags opgave, der er tale om. Indgår vi et længerevarende samarbejde eller brug af timekort-ordning, ydes der rabat ud fra antal timer.

Drejer det sig om en opgave, hvor du har brug for en fast pris, kan du regne med, at prisen holder hele vejen. Et tilbud er et tilbud, og du vil altid få en god pris med i et tilbud – såfremt du har brug for tilkøb af ekstra hjælp ud over tilbuddet. Et længerevarende samarbejde belønnes altid ved, at vi ved at lære hinanden at kende, bliver mere effektive.

Gør du brug af mine samarbejdspartnere, kan du vælge at lade al fakturering gå igennem Britt&KO og dermed slippe for kontrol samt administration. Der tillægges aldrig avance på priser fra eksterne konsulenter, men du får den direkte pris.

Hvilke samarbejdspartnere bruger Britt&KO?

Britt&KO har et stort netværk af forskellige samarbejdspartnere, som kan sættes i spil til enhver tid.

Mit netværk består bl.a. af
– Web bureauer
– Reklame – og mediebureauer
– Grafikere
– Journalister
– Trykkerier (til de bedste priser og leveringspålidelige!)
– Fotografer
– Coaching
– Salgsfremmende aktiviteter

Ved indgåelse af et samarbejde vil du altid for besked om, hvem der hjælper på opgaven, såfremt der skal bruges en ekstern samarbejdspartner.

Er Britt&KO landsdækkende?

Ja. Britt&KO kommer i hele landet.

Jeg har base i Gelsted på Vestfyn og mødelokaler i Vejle og i Odense.
Jeg har købt en Opel Karl Cosmo, der kører ca. 24 km pr liter, og jeg giver derfor altid fri kørsel på en opgave – også selvom turen bringer mig helt til København.

Britt&KO er i dag landsdækkende og har i dag kunder i både Jylland, på Sjælland og på Fyn.

 

Skal vi tage en kop kaffe?

Ingen er ens. Find din stemme i markedet og skab din succes.

Det hele starter med den gode kop kaffe, og her får du altid første møde gratis.
Lad os tage en snak om f.eks. dine kunders rejse gennem din forretning eller mulighederne til din medieplan.

BOOK ET MØDE

 

TIL TOPPEN