Mit Brand - Besværligt?

10 Maj, 2014
Den 6. maj 2014 af Britt Kjær Overgaard


Det første, jeg selv gjorde, da jeg stiftede Britt&KO var at udarbejde en Brand Manual samt lave en forretningsplan. Jeg vidste, at det var stedet at starte, fordi jeg har arbejdet med Brand Manualer gennem de sidste 10 år, og så var det oven i købet en rigtig sund proces for mig personligt i forhold til mit firma. Det er ligesom en bibel for de fleste større virksomheder - og et uundværligt redskab i det daglige arbejde, fordi der er lagt rammer for hele grundstrukturen. 

Men det behøver ikke at være så besværligt. Det handler om at få lavet en praktisk orienteret Brand Manual, der IKKE indeholder en masse flotte ord og floskler, men som i stedet indeholder kerneessensen i Jeres virksomhed:

  • Hvorfor er vi?
  • Hvorfor gør vi?
  • Hvordan gør vi?
  • Hvordan ser vi ud, når vi gør?

Er du en mindre virksomhed, der ikke har overvejet de her ting, synes jeg, du burde overveje det en ekstra gang. En Brand Manual indeholder - ud over definitionen af hvem du er og din vision for dit firma - bl.a. også valg af billedebrug, font valg, farvevalg, din måde at kommunikere på mv. Så ved du, hvad der skal bruges til dine visitkort, dine annoncer, din web, din Facebook, dit udstillingsmateriale mv.

Resultatet? Du får skabt en rød tråd i al din kommunikation, og du skaber derved en genkendelighed omkring dit brand. Og så bliver dit liv bare nemmere på den lange bane, fordi du ved, hvad der skal ske omkring de enkelte aktiviteter. På sigt sparer det dig for rigtig for meget tid!