10 tips til opslag på Facebook

22 Maj, 2016

 

Facebook udvikler sig kontinuerligt – og til tider meget stærkt, så det handler om at holde tungen lige i munden i forhold til at holde dig opdateret med de gældende love & regler. Dette især hvis du f.eks. kører meget med konkurrencer og give ways mm for at generere likes til din side. Du kan risikere, at Facebook lukker din side ned i en måned, hvis du ikke overholder reglerne, og det kan give dig et temmelig stort opbygningsarbejde bagefter = koste dig penge i mistede kunder.

Som udgangspunkt bør du lave dig en komplet Facebook Strategi for din virksomheds performance på Facebook for at opnå optimale resultater. Det kan være et stort arbejde, hvis du ikke er vant til strategi arbejde, men det er et effektivt middel til at skabe gode resultater med dit daglige/ugentlige arbejde. Og det kan i sidste ende også spare dig for en masse tid, hvilket i realiteten også er penge. 

 

Når du optimerer dine opslag på Facebook, øger du interaktionen med dine brugere og forbedrer dine chancer for at blive vist i nyhedsoversigten. Du får her 10 tips med på vejen:

1.     Brug opslag med links, der fører dine brugere over til dit website. Du vil jo gerne have dem over på den side, hvor du sælger dine produkter ikke?

2.     Brug altid billeder. Det skaber blikfang, stimulerer følelser og skaber større engagement end den rå tekst

3.     Brug et planlægningsværktøj. Når du planlægger, skaber du overblik = en bedre rød tråd i det du laver (tema mv)

4.     Involver dine brugere. Du skaber kundeloyalitet og det giver du mulighed for også at lytte til dine kunder

5.     Giv dine Facebook brugere nogle fordele, de ikke får på din web som f.eks. særlige Facebook kampagner, konkurrencer eller give aways

6.     Allier dig med gode ”kollegaer”. Skab et netværk af andre, du kan skabe synergi med og skab et større fællesskab, hvor I sammen kan hjælpe med henvise til hinandens sider – men som også giver Jeres brugere mere værdi

7.     Giv noget af dig selv. Vi elsker at være personlige så sæt ansigt på din forretning, vis den stemning der er på kontoret mm. Fordelen er, at dine kunder vil føle, at de allerede kender dig – inden de overhovedet har handlet med dig

8.     Hold hvad du lover. Og overhold dine egne deadlines. Du mister hurtigt dine brugeres loyalitet, hvis du ikke overholder f.eks. en deadline på en konkurrence mv.

9.     Lav dine opslag, så de passer til din målgruppe. Verden er ikke altid, som vi tror den er, så gør dig selv en stor tjeneste og sæt dig ind i din målgruppe. Har du flere målgrupper, så sørg for, at du får plejet dem alle 

10.   Brug Facebooks værktøjer ”indblik” mv. Kig på statistikkerne for de enkelte opslag og bliv meget klogere på, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Og brug så selvfølgelig det der virker!


God fornøjelse.